Cilinder

Kialakul.

Friss topikok

Utálom a divatblogokat 10 pontban

2013.02.19. 21:26 Cili, a hebrencs

140 karakter sosem elég, hogy rendesen kifejtsem, miért mászom falra (szinte) az összes magyar divatbloggertől. Természetesen senkit nem akarok megbántani és mély tiszteletem mindenkinek, aki 3 sornál többet szokott írni a blogjára kibaszott posztolt editorialok, lookbookok vagy outfit fotók mellé.

Kedves vagyok és jófej, ezért nem mondok példának neveket.

1. Mennyire szomorú, ha valaki ezt az egyetlen, pici szeletét fogja fel a minket körülvevő világnak és tényleg (tényleg?!) semmi más nem érdekli, mint az öltözködés, vásárlás, szépség, fotók magáról, magáról és magáról. Olyan üdítő tud lenni egy kép a kutyáról, egy vacsora receptje, egy kirándulásbeszámoló, vagy bármi, ami túlmutat e némiképp sekélyes témán. De lépjünk túl ezen. Nyilván tisztában vagyok vele, hogy a legtöbb blogger széleskörű érdeklődéssel rendelkezik egyébként, tisztelet a kivételnek...

2. Mint mondtam sekélyes. Természetesen nem állítom, hogy a divat sekélyes. A divat művészet, a divat minden. Pont ez az, ami valahogy nem sejlik elő egyetlen magyar divatblogger írásaiból se.

3. Nézzük a dolog művészi oldalát. Tisztában vagyok vele, hogy a bloggerek tisztában vannak vele, hogy az haute couture és a prêt-à-porter mennyiben különbözik. Meg lehet tenni, hogy az haute couture-rel nem foglalkozunk, csak a hordható részével. Nincs ezzel semmi baj, korrekt. (Ugyanitt mondjatok blogot, ami mégis foglalkozik vele!)

4. Mi marad? Aktuális trendek, "mit vettem fel ma", high street márkákkal kapcsolatos hírek, képek, stílustanácsok...és még? Hát ez.

5. Persze ennyiből is lehetne jót kihozni, ha.

6. Ha az outfit fotók tényleg arról szólnának, hogy közelebb kerülünk az emberhez és az őáltala képviselt stílushoz, megnézhetjük, ő miben érzi jól magát, milyen alkalmakra mit vesz fel stb. Ehelyett a legtöbb esetben úgynevezett stúdióban fotózott képeket kapunk, melyeken a blogger olyan cuccokban pózol tátott szájjal, amik még csak az aktuális évszaknak sem felelnek meg. Tökjó, hogy kint tombol a tél, és te szandálban és bőrszoknyában pucsítasz harisnya nélkül, de nekem ez se nem tetszik, se inspirálódni nem fogok belőle.

7. Ha a stílustanácsok nem "megmondomafrankót" tanácsok lennének, hanem valódi ötletek. Ez egy nehéz téma, mert azt gondolom, valódi szakértelmet kíván, nem könnyű megmondani egy 150 centis, duci csajnak, hogy mi állna neki jól, de ilyen megúszós gagyisággal kibekkelni meg elég ciki szerintem. Az számomra nem téma, hogy a matchy matchy gáz, és ha így öltözöl, irány a Taigetosz, a mix&match meg bezzeg, ja és párosíts össze szokatlan dolgokat. Kösz! Máris Coco Chanel lettem.

8. Ha nem lenne állandó téma az "outfit a komfortzónán túl". Komolyan agyfaszt kapok  kiráz a hideg a témától, mi a jófene az, hogy a komfortzónán túl? Nekem a komfortzónám baromira az, amiben jól érzem magam. Miért kellene olyan felvennem, amiben nem érzem jól magam? Persze, világos, hogy ha minden nap farmert veszek pólóval, akkor ha szoknyát veszek inggel az komfortzónán túli lesz és érezhetem magam benne jól, de attól még nem én vagyok.

9. És akkor itt is vagyunk a következő pontnál, miszerint ha minden nap farmert akarok venni, akkor az úgy jó, és nem hiszem, hogy ettől kevesebb lennék bárkinél. Vagy ha rusnya cuccokat akarok hordani, mert azokban érzem önmagamnak magam.

10. Itt pedig jön a tízes, az egyéniség kérdése. Ha mindenki talpig Zarában járna, mennyire lenne érdekes végignézni az embereken az utcán? Kifejezne még bármit is az öltözködés? Hát nem igazán. Ha követnénk az úgynevezett idolok példáját, minden szezonban az évszaknak megfelelő egyenszegecsben/bőrleggingsben/burgundiban/mentazöldben virítanánk össznépileg, eltűnne az öltözködés stílust és egyéniséget kifejező ereje. És az általam ismert divatbloggerek 99%-ánál nagyjából el is tűnt.

11. Hol a valódi tartalom, és kihez szól? Ha megnézek egy gasztroblogot, nem arról szól, hogy húú de jót ettem, de nektek nem adok, hanem ott van a recept a csodás kajához. A divatblogok mért arról szólnak, hogy "nézzétek, vettem egy új csizmát, kurvajól nézek ki benne, amúgy is milyen vékony a lábam, hát nem?" Hol itt a közönség? Sok esetben nem igazán fér bele a képbe. A divatblognak ennél több tartalmat kellene szolgáltatnia a közönségnek, különben nem több, mint egy félresikerült énblog.

+1 Tudom, ha ilyen baromira tudom, mért nem csinálom jobban? Hát, mert nem tudom! Pont annyi időm, energiám és fantáziám lenne hozzá, mint bármelyik magyar bloggernek, úgy meg minek. De ha valaki felvesz főállásba, vállalom!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyulvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr555092952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jizzler 2013.02.20. 09:44:17

Tetszik az írás! :) Leginkább ezért olvasok mostanában holland divatblogokat.

hungarisztan 2013.02.20. 09:44:37

Én már a divat szó jelentésénél lemaradtam egy körrel, de tudom, a hiba az én készülékemben van.

Mert valójában nagyon jó dolog az, hogy valaki kitalálja, hogy idén a lila pöttyös narancssárga garbó a „divat”, és aki nem igazodik, azt le lehet sajnálni jól.

A divatdiktátoroktól (már önmagában ez szimpatikus kifejezés!) a ruhagyárakon és butikokon át egészen a divatbloggerekig komplett iparágak élnek abból, hogy lila pöttyös narancssárga garbóba öltöztetvén ünneplik az emberek fantasztikus egyediségét. A következő szezonban pedig valami mást jelölnek meg fantasztikusan egyedi trendységnek.

Eddig a legcinikusabb átverés a műmocskos farmerek megjelenése és térhódítása volt. Nem győzök szabadulni a gondolattól, hogy valahol valaki azóta is a térdét csapkodva röhög a sok agymosotton, akikkel bármit meg lehet vetetni, ha villogó nyilakkal megjelölik, hogy EZ A DIVAT, BIRKA!

lüke 2013.02.20. 09:44:39

valóban sekélyes
mégis:
baromi sok pénz van benne

/MAJD AZ AGYSEBÉSZEK MEGOLDJÁK:
jól szabott ruha=jól szabott agy/

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.20. 10:15:21

De legalább jó csajokat lehet látni rajtuk... :S

2013.02.20. 10:20:14

De jó pár ilyen divatblog elég sikeres ahogy elnézem. Prémium kategóriás, hirdetésekre ajánlott mivel gondolom nagy a nézőszáma... Hm...

Ejjnye Bejjnye 2013.02.20. 11:11:20

Nagyon vicces még, ahogy divathölgyek 99,99%-a a telefon/fényképező kijelzőjét meredten nézve fotózza magát!

Cili, a hebrencs 2013.02.20. 11:12:05

@Ékszermánia: Nem ismerem, de megnézem, köszi! :)

lilike13 2013.02.20. 11:44:15

Egy divatblog nem egyenlő azzal, hogy mit vettem fel, mit vegyetek fel, mi lesz tavasszal, ősszel, télen, nyáron a módi. Tessék, itt egy kulturált, tartalmas, érdekes, aktuális, élő, lélegző blog, Parádi Gabi jegyzi. ( Vicces játékként még azt is eldöntheti az olvasó, milyen alapszínben nézi az oldalt.
www.pumpkin-paradise.com/

MomLovesDiamonds 2013.02.20. 11:44:17

Kíváncsi vagyok a véleményedre, akár priviben is :)

Sadist 2013.02.20. 11:44:19

11-eshez: A divatblogokat általában nők írják, a divatot fanatikus módjára követő nőkre pedig kevésbé jellemző, hogy egy közösség számára adjanak is. Önzőbbek és inkább ők akarnak a középpontban lenni.

Cili, a hebrencs 2013.02.20. 11:45:41

@lilike13: Ez tényleg szép és igényes, tartalmas, de ez meg számomra nem igazán blog, mert nagyon kevés a személyes tartalom. Inkább közelít a divatmagazinhoz, ami egy más kategória, és ezekről nem is írtam :) De köszi a tippet, követni fogom!

lilike13 2013.02.20. 11:54:34

Olyannyira blognak tekintik a pumpkint, hogy meg is hívták a legutóbbi, npknek kiírt blogversenyre.

Cili, a hebrencs 2013.02.20. 11:55:40

@lilike13: Ezt nem vonom kétségbe, csak a személyes véleményem volt, és nem lealacsonyító értelemben "nem blog", hanem pont fordítva értettem, inkább több annál.

chocco channel 2013.02.20. 12:18:50

A divatblogokat en sem ertem es vegtelenul farasztonak tartom vegignezni a csucsoritos, tukorben fotozott fotokat amin az aktualis trend leginkabb a 80 as evek Vlagyivosztokahoz hasonlit.

Engem spec.nem erdekel h kiss kata milyen ruhat valaszt ma, de pontosan ezek a -tobbnyire izlestelen- divatbloggerek generalnak taskaknak (is) nepszeruseget, amit x ido utan senki nem vesz mondvan mindenki ilyet hord es tenyleg.

Ha valakit erdekel a divat, de nem akar belemelyedni es total eltevedni annak ott a Harper's Bazaar es a Vogue, Anna Wintour szeperzeke valamiert izlesebb es megbizhatobb mint molnar evie.

A divathoz valo viszonyom annyi, h tokmindegy mi a divat, milyen szinek es stilusok diktalnak egy ket alkalomtol eltekintve en mindig klasszikus eleganst hordok mert abban erzem jol magam.

Szamomra az UGG csizma-Celine taska kombo ...nagyon nem, mondjuk nekem koztudottan nincs izelesem.

Az meg, h kinek tetszik es kinek nem az kulonoseben nem erdekel, amikor veszek valamit azert teszem mert nekem tetszik.

Ezek a blogok viszont anyagilag nyeresegesek, hat evvan.

Az egyetlen "guilty pleasure" nalam a make up blogok. Utalooom bevallani,h imadom oket, erdekelnek ennek ellenere a smink nalam annyi, h szemspiral es alapozo es allati boldog vagyok ha ezt a kettot fel tudom vinni anelkul, h ufonak neznek ki:-))

Pont tegnap probalkoztam valami arckiemeleses technikaval, ennek kovetkezteben a ferjem megijedt,mert a homlokomon, az orromon, es az arcsontomon vilagito feher ize "viritott" es nagyon orultem, h jajdejo ezt most kiemeltem.

Jajdejo h elfeljtettem, h a dolog tobbi reszehez valami barnito puder kell, ugyhogy ennek hianyaban "igy maradtam", feher csikokkal benan.

Na szoval ezeket en csak nezem:-)

A divatblogokat edig nezni sem birom es tokjo, h vegre valaki hasonloan gondolja. A gasztro blog a halalom..."az izorgia vulkanszeru kitorese a szajban"...

Ki ne hagyjam az enterioooooor blogokat, ahol ket IKEA butort osszepasszintanak egy Citterio-val es akkor hudejoo, itt kerem stilus van.

Muveszblogok rulez, doglott lo log a mennyezetrol es csodalkozo muertok korulalljak.

Bitay Andi · http://maison.blog.hu/ 2013.02.20. 13:07:50

na most kár, hogy már nem ülsz itt mellettem, tudod, hogy egyik kedvenc témám a divatblogok szapulása :) mindenesetre ez mindent összefoglalt nekem: "A divatblognak ennél több tartalmat kellene szolgáltatnia a közönségnek, különben nem több, mint egy félresikerült énblog."

Cili, a hebrencs 2013.02.20. 13:09:00

@Ninet: hát köszi :) ha van még hozzáfűznivalód, írd meg nyugodtan!

Bitay Andi · http://maison.blog.hu/ 2013.02.20. 14:19:41

Még annyi, hogy nem vagyok biztos abban, hogy egy divatblognak feladata lenne öltözködési tippeket adnia. Ez inkább egy személyes stylist lenne, de ha ehhez is ért, akkor az plusz pont. Én azért nem olvasok divat blogokat, mert általában egoisták játszótere, de van egy kedvencem mostanában: dasmodell.postr.hu/ :)

Cili, a hebrencs 2013.02.20. 14:20:24

@Ninet: szerintem sem, de ha már vállalják, csinálják rendesen. ezt nézni fogom, elsőre szép!

topankablog.hu · http://topankablog.hu 2013.02.26. 10:38:16

Érdekes nézőpont. Azon lepődtem meg legjobban, hogy igényled a más témakörben írt személyes posztokat is. Engem kifejezetten idegesít, amikor egy sminkes blogban már a harmadik receptet és a negyedik könyvajánlót lapozom tovább... hát, nem vagyunk egyformák. :)

Cili, a hebrencs 2013.02.26. 10:48:36

Végiggondoltam és tényleg kicsit furán fogalmaztam, inkább úgy értettem, hogy mivel blog és nem magazin, jó, ha látom mögötte az embert az "outfit" posztokon túl is. De persze ha konkrétan keresek valamit, vagy adott témában tájékozódnék, tuti idegesítő.

PumpkinParadiseBlog 2013.04.08. 14:44:19

Sziasztok,
először is köszönöm az ajánlást.
Másrészt kicsit elbizonytalanodtam, hogy akkor mit is szeretnél látni egy divatblogon?
Topánka kolleginával egyetértve- mellesleg tessék őt is figyelemmel követni, mert nem mindennapi, amit csinál- én sem szeretem a kiposztolt süteményeket 8 képen át egy posztban, az ezt küldte nekem ay iksz ipszilon tervező, vagy cég, illetve ilyen luxi helyeken nyaralok/kávézok/partizok/vásárolok jellegű önkielégítő és ajnározó posztokat. Aki szereti, nézze, olvassa - elég nagy táboruk van.
Viszont akkor mi az a más, amit vársz, ha mások ezt várják egy divatblogtól?
A Pumpkin is normál blog formában kezdődött, aztán azért lett magazin formátumú, mert már nem tudtam volna követhetően súlyozni a posztokat. Nálam is vannak személyes jellegű írások, de semmi kedvem a magánéletemet összekeverni a szezonnal...
Mellesleg amikor elkezdtem a blogot, akkor az volt a célom, hogy megmutassam divatról lehet nemcsak hülyeséget írni. Másrészt kíváncsi voltam erre van-e igény
süti beállítások módosítása