Cilinder

Kialakul.

Friss topikok

A stressz miért lenne jó?

2013.08.22. 14:18 Cili, a hebrencs

A legtöbb felelősségteljes és elhivatott szülő úgy gondolja, hogy nagyon szép és nagyon jó a Waldorf bölcsi, Waldorf ovi, meg az egyéb alternatív nevelési módszerek, de mindezt maximum óvodáig, hiszen ha az iskolában is "szabadon engedik" a gyereket, és nincs semmilyen követelmény vagy elvárás, buta lesz, elkallódik, sosem tanul meg még olvasni se.

Az egy másik kérdés számomra, hogy minek a bölcsi? Mondjuk eltekintve az emberek alig 99%-ától, akik kurvára nem tehetik meg, hogy ne dolgozzanak 3 évig, a maradék 1%-ra nagyjából tömeggyilkosként tekintek, ha bölcsibe adja a gyerekét. 

Az óvoda necces kérdés, azért ott már illik elkezdeni nyelvet tanulni, aki nem tanul meg olvasni magától, az hülye, aki nem tanítja meg a magától meg nem tanuló gyerekét olvasni, az felelőtlen szülő. Tőlem általános iskola 1. osztályának első osztályfőnöki óráján megkérdezték, tudok-e olvasni, én meg azt mondtam, hogy nem, hiszen azért jár az ember iskolába, hogy megtanuljon.* 

Ha pszichológusok, emberi tanárok vagy szagértők véleményét akarjátok olvasni a témában, tegyétek meg, mert érdekes dolgokat fogtok találni, amiket nekem úgyse hinnétek el, meg nekik se fogtok, de attól még igazak, na.

Gondolom páran már sejtik, hogy nem kifejezetten hiszek az óvodai nyelvtanulásban, az angol nyelvű magánoviban, a "készségfejlesztő játékokban" (a gyerek készségei attól fejlődnek, ha mackónadrágban homokvárat épít, baszki), az általános alsós osztályzásban vagy abban, ha a tantónéni annyira megfélemlíti a 6-7 éves kis nyomikat, hogy konkrétan maguk alá pisilnek matekórán (megtörtént eset, nem velem).

Nem vagyok egy különösebb csoda, de az általános iskolát anélkül végeztem el, hogy a szülőnek ellenőriznie kellett volna a leckémet, kikérdeznie, rámszólnia, hogy tanuljak. Színötös voltam, aminek utólag nem örülök, szerintem egy gyereknek nem kell színötösnek lennie, mert elbízza magát, meg különben is egészségtelen.

Középsuliban rájöttem, hogy a reáltárgyaktól kifejezetten undorodom, de azért legyűrtem a 4 évnyi anyagot, bemagoltam a fotoszintézist meg a szerves kémiát, megtanultam egyenleteket oldani, és tudtam a háborúk évszámait, meg a királyok születési dátumait.

Így utólag belátom, mennyire nagy jelentősége volt bármelyiknek is, hiszen erre a tudásra nap mint nap szükségem van az életben. Gondolom mindannyiótoknak.

Persze, ha nem verik belém Newton törvényeit vagy nem kell egy hétig görcsölnöm egy földrajzfelelés előtt, valószínűleg most a Blaha aluljáróban árulnék drogot a haverjaimmal. Mert bizonyára ezen múlik, és nem azon, hogy a szüleimtől megkaptam-e az alapvető értékrendet, vagy ha nem, akkor a suliban mutattak-e nekem ilyesmit. Vagy hogy a családom biztatott-e az egyetemi tanulmányaimmal, a képességeimmel, egyáltalán bármivel kapcsolatban.

Biztosan nem mindenki születik ilyen rohadt szerencsésnek és csodálatosnak, mint én, hogy szinte semmit nem kell tennie még a diplomáért sem, őket biztosan a középiskolában vezetik rá a helyes útra egészen pontosan a deriválás elsajátítása és a dolgozatokra kapott csúnya osztályzatok által.

Szóval belátom, az általános és középiskolai közoktatás összes betűjére és szigorára szükség van, hogy értelmes, szorgos, magyar fiatalok kerüljenek be az egyetemekre, akik megbecsülik az államilag támogatott nappali képzés minden egyes pillanatát.

* Ezt a mondatot nyilvánvalóan a szülőegységem mondta, nem én 6 évesen, de már akkor éreztem, hogy igaza lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://nyulvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr925471121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kardigan 2013.09.12. 19:21:25

hű, nekem az eleje kicsit erős. aki anyagilag megtehetné, hogy ne dolgozzon, viszont szeretne, akkor miért ne hozhatna egy olyan döntést, h visszamegy dolgozni és bevállalja, hogy munka mellett kell a gyerekkel törődni?
aki felelős szülő, az ezt képes végiggondolni, és akkor megy vissza dolgozni, ha így lehet a lehető legjobb szülője a gyerekének. az nem egy univerzális igazság, h minden szülő-gyerek páros esetében az a jó, ha napi 16 órában egymás nyakán lógnak.
aki pedig nem felelős szülő, annál pont baromi mindegy, mert nem gondolta végig, hogy mivel teszi a legjobbat, hanem azért csinálja, mert társadalmi elvárás otthonmaradni a gyerekkel. akkoris, ha ő speciel bele fog bolondulni, rosszul fogja magát érezni és az a gyereknek tesz rosszat. akkoris, ha a gyerekről ordít, hogy más gyerekekkel akar lógni.

Cili, a hebrencs 2013.09.16. 13:51:58

Arra céloztam, hogy a pszichológusok szerint a gyerek életében az első 3 év a legfontosabb, és ebben az időszakban az anyjával a legjobb neki. Hülyeségnek tartom, hogy nem kell napi 16 órát együtt lenniük, mert pont ebben az időszakban tanul meg kötődni, és igen, az az egészséges, ha az oviban eleinte bömböl az anyja után. Ha nem bömböl, akkor valamit rohadtul elcsesztek a szülei. Leválni majd ráér fokozatosan, nem kell neki fél évesen elkezdenie. Erről lehet mást gondolni, de én ebben hiszek és pont.
süti beállítások módosítása